Dobrodošli na prvi i jedinstveni trodnevni program koji vam donosi potpuni pregled svih aspekata digitalnog poslovanja, od ključnih elektronskih servisa, preko pravnih okvira, do praktične e-fakturacije i e-otpremnica.
Ovaj Masterclass osmišljen je da svakoj organizaciji pruži sve neophodne alate i znanja za uspešnu i zakonski usklađenu digitalnu transformaciju.
Ovakva obuka je neophodna svima koji su karika u sistemu za ePoslovanje u jednoj firmi, jer su svi ovi sistemu u značajnoj međuzavisnosti, pa je potrebno poznavati način funcionisanja celine, bez obzira da li ste zaposleni u odeljenju računovodstva, pisarnice, arhive, pravnog ili IT sektora.

Detalji obuke
🗓️ 28-30. jul | ⏰ 10h | 📍Online, Zoom
Paket elektronskih servisa za ePoslovanje
Saznajte koje e-servise za ePoslovanje morate koristiti i kako ih primeniti u praksi. Zakonske odredbe o elektronskom dokumentu, identifikaciji i uslugama od poverenja objašnjavamo kroz sažete definicije i primere iz prakse.
Kroz korak-po-korak prikaze uspešnih projekata prikazaćemo kompletan paket servisa neophodnih za efikasno i zakonski usklađeno e-poslovanje.
Nastavni program:
- Šta je Kvalifikovani a šta Nekvalifikovani elektronski sertifikat?
- Koja je odgovornost fizičkog lica pri korišćenju Elekktronskog sertifikata i koje su zloupotrebe?
- Naefikasniji načini korišćenja eSertifikata?
- Šta predstavlja eUsluge Autentifikacije i gde se ona primenjuje?
- Zbog čega je neophodna upotreba eServisa Validacije i kako se on koristi?
- Kakva je razlika izmedju ePotpisa i ePečata?
- Šta predstavlja skup Cloud eServisa i da li su nam potrebni u poslovanju?
- Šta predstavlja Vremenski žig i gde je neophodna njegova primena?
- Koij su dokumenti eDokumenti i koja je njihova upotreba?
- Šta predstavlja eServis/usliga Elektronske dostave i kako i kad je treba koristiti?
- Da li je eMail eDokument i kako se sa njime pravilno postupa?
- Koji je zakonski način kreiranja sudski validne digitalne kopije papirnog dokumenta?
- Na koji način se kreira sudski validna papirna kopija eDokumenta?
- Šta je zakonski defisiana i detaljna procedura eArhiviranja i na koje dokumente se ona odnosi?
- Da li i pod kojim uslovima organizacija treba da ima eArhivu i kako ona treba da funkcioniše?
- Koje Elektronske servise poseduje Država i koje od njih smo dužni da koristimo?
- Zašto Država ima posebnu vrste eDokumenata, kada oni nastaju i kako se sa njima postupa?
ePoslovanje – zakonske obaveze u 2025. godini
Elektronsko poslovanje postaje zakonska obaveza za sve, te je ključno da javne i privatne kompanije razumeju i primene nove 2025. propise.
Ovaj deo obuke pokriva sve od ePisarnice, eArhive i eDelovodnika, preko eID-a, eSandučeta, ePotpisa i ePečata, do sistema za upravljanje dokumentima i informacionu bezbednost – kroz praktične primere i korake implementacije.
Ovako koncipirana obuka pokazala se kao izuzetno potrebna svima koji su karika u sistemu elektronskog poslovanja u jednoj firmi, jer su svi ovi sistemu u značajnoj međuzavisnosti, pa je potrebno poznavati način funcionisanja celine.
Namenjen je svima koji učestvuju u digitalizaciji (računovođama, pravnicima, IT stručnjacima i administrativcima), kako bi odmah savladali sve obaveze i alate za efikasno e-poslovanje.
Najvažnija pitanja koja ćemo obraditi su:
- Digitalizacija poslovanja – Okviri, obrasci, ciljevi, stručni izvori EU / USA
- Zakonske obaveze elektronskog poslovanja u 2025. godini – pravni status, definicije i ograničenja poslovne upotrebljivosti
- Zakonski uskladjena primena i korišćenje eDokumenta i drugih formata poslovnih dokumenata – izgled, interna akta i načini operativne primene, prikaz procesa upravljanja dokumentima – Document Management System
- Efikasni načini funkcionisanja ePisarnice, eDelovodnika, eID i eArhive i načini njihovog implementiranja i korišćenja
- Šta je eID i eServis Elektronsko Sanduče i koji su načini njihovog korišćenja (kreiranje eID, prijem i obrada eDokumenata iz eSandučeta)
- Upotreba eArhive – kako usaglasiti opozitne zakonske norme i uštedeti na troškovima papirne arhive (lista kategorija, eDelovodna knjiga, eArhivska knjiga)
- Digitalizacija poslovanja i njena integracija u postojeći informacioni sistem, odnosno pravilan odabir novog IS
Nastavni program:
- Zakonske obaveze i okviri postupanja
- Pojam, ciljevi i iskustva
- Mogućnost efikasne digitalne transformacije u okvirima trenutne zakonske regulative
- Uslovi i načini organizovana ePisarnice, e Delovodnika i eArhive
- Šta predstavlja Državna ePisarnica i kome je namenjena
- Koji su načini i okviri korišćenja eID i eSandučeta
- Problemi i rešenje eArhiviranja elektronskih i papirnih dokumenata
- Koraci ka daljem razvoju internih Informacionih sistema
- Sistem upravljanja dokumentima (Document Management System) – efikasno upravljanje dokumentima i pošiljkama
- Distribucija unutar organizacije kao i prema partnerima i klijentima
- Realna rešenja eArhive – pouzdano čuvanje papirnih i elektronskih dokumenata
- Prikaz mogućih rešenja za automatski prijem i obradu eMail komunikacije
- Uslovi i načini upotrebe eVremenskog žiga, ePotpisa i ePečata.
- Pitanja i odgovori, diskusija, predlozi i rešenja
Elektronsko finansijsko poslovanje
Zakon o elektronskom fakturisanju (Sl. glasnik br. 44/21, 129/21 i 138/22) i Zakon o elektronskim otpremnicama (Sl. glasnik br. 94/24) sa Pravilnikom o e-otpremnicama (Sl. glasnik br. 21/25) čine obavezan i sveobuhvatan okvir za digitalizaciju finansijskog poslovanja.
Ova obuka pruža praktične savete i realne primere, zasnovane na realnom okruženju i radnom iskustvu, kako jednostavno i usklađeno primeniti ove propise u javnom i privatnom sektoru.
Polaznici će biti upoznati sa pravnim okvirom Zakona o e-Fakturisanju i e-Otpremnicama, glavnim procedurama i alatima za njihovu primenu
Cilj obuke: Upoznati polaznike sa pravnim okvirom Zakona o e-Fakturisanju i e-Otpremnicama, glavnim procedurama i alatima za njihovu primenu.
Nakon obuke bićete osposobljeni da:
- Iskoristite digitalne računovodstvene isprave za efikasnije poslovanje
- Razumete i primenite obaveze i postupke za e-Fakture i e-Otpremnice
- Koristite e-servise za generisanje i razmenu elektronskih dokumenata
- Implementirate optimizovane tokove e-dokumentacije i zakonski usklađeno e-arhiviranje
Obuka je namenjena:
- Stručnjacima iz javnog i privatnog sektora odgovornim za organizaciju poslovanja u skladu sa e-zakonima
- Finansijskim rukovodiocima, šefovima računovodstva, računovođama i knjigovođama
- Menadžerima opštih administrativnih službi koji upravljaju digitalnom dokumentacijom
- Odgovornim licima za implementaciju elektronskog poslovanja, IT rukovodiocima i administratorima
Nastavni program:
- Pregled trenutno aktuelnih zakonskih obaveza primene eFakturisanja
- Praktičan prikaz SEF sistema i objašnjenje posebnih postupanja
- Prikaz sistema Elektronske evidencije prethodnog poreza i njegove specifičnosti
- Specifičnosti obrade eFiskala sa SEF sistema i načini automatskih obračuna troškova po njima
- Mogući načini automatizacije obrade eIsprava u organizacijama sa obračunom neophodnih podataka – RADIONICA sa Polaznicima na primerima iz njihovih organizacija
- Prikaz organizaciono-tehničkih rešenja obrade eFaktura u organizacijama privatnog sektora.
- Šta se uređuje Zakonom o elektronskim otpremnicama i na koga se odnosi?
- Prijava i način korišćenja DEMO Sistema eOtpremnica
- Elektronska otpremnica – obavezna sadržina.
- Obaveza slanja e-otpremnice i u kojim slučajevima nije potrebna e-otpremnica.
- Korišćenje Sistema e-otpremnica – Prikaz izrade i prometa eOtpremnice i ePrijemnice na DEMO Sistemu eOtpremnica .
- Elektronska otpremnica u papirnom obliku – pojam i korišćenje.
- Pozicija transportnih preduzeća u Sistemu eOtpremnica
🎤 Olga Zorić, konsultantkinja za ePoslovanje
🎤 Vojkan Stanković, IT konsultant i instruktor za ePoslovanje
Kotizacija iznosi 17.200 (+PDV) po nastavnom danu, dok upis na 2 ili 3 dana donosi 20% popusta. Dodatno:
- Za brze uplate odobravamo 5% popusta.
- Za dva i više učesnika iz iste organizacije, odobravamo dodatne popuste.
Obuka se realizuje online u organizaciji Balkanskog saveta, uz mogućnost direktnog uključenja učesnika (u slučaju manje grupe) u cilju postavljanja pitanja ili diskusije sa predavačem i ostalim učesnicima.
Popunjenu prijavu poslati na balkanskisavetbg@gmail.com
Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju: 011/6558305 ili 064/8213322