elektronsko fakturisanje

Informacije obuke

Opcija 1 – Zemun, nastavna sala Instituta za ekonomsku diplomatiju (Pregrevica 168): 17. avgust 2022. godine od 10h

Opcija 2 – on line (ZOOM platforma): 17. avgust 2022. godine od 10h

Predavač: Olga Zorić, konsultant za finansijsko poslovanje i Vojkan Stanković, IT konsultant i instruktor za elektronsko poslovanje

Kotizacija: 11.500 (+PDV), odnosno 10.500 (+PDV)

Elektronsko fakturisanje i rad u Sistemu Elektronskih Faktura (SEF), od 1. jula 2022. godine postala je zakonska obaveza i za subjekte privatnog sektora, jer su sada i subjekti privatnog sektora obavezni da primaju i čuvaju elektronske fakture izdate od subjekata javnog sektora. U skladu sa tim, od 1. jula 2022. godine, više ne postoji druga opcija izdavanja i prijema faktura osim kroz SEF.

U tom smislu, na našem seminaru “Elektronsko fakturisanje – obaveza za privatni sektor”, osim praktične obuke za rad u SEF-u, obradićemo i direktna iskustva iz praćenja dosadašnjeg funkcionisanja SEF-a, kao i pitanja i odgovore do kojih smo došli radeći na direktnoj podršci našim pretplatnicima, ali i na praćenju primene svih izmena i dopuna Zakona i načina funkcionisanja SEF u poslednjih mesec dana.

Najznačajnije teme našeg vebinara su:

  • Prikaz Zakona o eFakturisanju sa podzakonskim aktima i objašnjenje trenutnog o bima i načina primene
  • Detaljni prikaz funkcionisanja Sistema Elektronskih Faktura (SEF) sa detaljnim objašnjenjem pravilnog rada na test i produkcionom sistemu
  • Šta su to strukturirane eFakture u XML formatu UBl 2.1 i standardu SRPS EN 16931-1:2019+AC:2020 i kako ih napraviti i testirati
  • Kakav je način upotrebe predračuna, knjižnog odobrenja i zaduženja kao i avansnog računa u SEF-u
  • Koji su novi uslovi i specifičnosti obrade avansnih i korektivnih faktura sa pravilnim obračunom i prikazom PDV?
  • Koje su pravno obavezujuće norme postupanja u vezi vremenskog roka za izdavanje eFaktura  i šta je neophodno da se uradi
  • Prikaz organizaciono-tehničkih rešenja obrade eFaktura u organizacijama privatnog sektora
  • Prikaz obrade eRačunovodstvenih isprava upotrebom softverskih rešenja ePisarnice, eDelovodnika i eArhive
  • Koje su zakonske definicije načina i obraveze arhiviranja elektronskih računovodstvenih isprava – prikaz realnih primera
  • Potreba proširenja funkcionalnosti Računovodstvenih SV i njihova integracija sa softverima za obradu elektronskih dokumenata – Integracija sa računovodstvneim softverima
  • Koji su problemi u realnoj primeni elektronskih računovodstvenih isprava i kako ih prevazići

Sva navedena pitanja će biti obrađena prikazom konkretnih primera, originalnih dokumenata i objašnjenjem rada softverskih rešenja iz operativne primene. Primeri izrađenih dokumenata koje ćemo pokazati na seminaru su:

  • Prikaz i objašnjenje rada SEF-a
  • Primeri rada sa SEF-om u privantim poslovnim organizacijama
  • Primeri eFakture u HML obliku
  • Primeri eFakture u PDF obliku nastale konverzijom iz HML formata
  • Primeri direktnog knjiženja eFakture u računovodstvenom softveru
  • Primer digitalne Knjige ulaznih faktura sa automatskim upisom
  • Prikaz modela automatske obrade ulazno-izlaznih faktura u eObliku
  • Prikaz realnog rešenja eArhiviranja elektronskih računovodstvenih isprava u skladu sa Zakonom o računovodstvu i Zakonom o arhiviranju i arhivskoj delatnosti

Predavači: 

  • Olga Zorić, konsultant za finansijsko poslovanje
  • Vojkan Stanković, IT konsultant i instruktor za elektronsko poslovanje

NASTAVNI PROGRAM:

1) Pregled Zakona o elektronskom fakturisanju i pratećih zakona

  • Najvažnije osobine Zakona o eFakturisanju i podzakonskih akata
  • Zakonski uslovi izrade eFakture  i drugih računovodstvenih isprava u HML obliku i rad sa njima u skladu sa Zakonomm o eFakturisanju
  • Prikaz detalja standarda SRPS EN 16931-1:2019+AC:2020 i objašnjenja standardizovanih računovodstvenih postupanja (predračun, avansni račun, korektivna faktura i  dr)

2) Rad u sistemu elektronskih faktura – uživo!

  • Prikaz i objašnjenje organizacije rada – ovlašćenja i registracija
  • Direktan prikaz izrade svih vrsta eIsprava u SEF-u
  • Nove funkcionalnosti i njihova primena
  • Automatski rad sa SEF-om

3) Elektronsko fakturisanje – modeli eFakturisanja

  • Načini izrade, sadržaja, računovodstvene obrade i obračuna PDV kod novih elektronskih računovodstvenih isprava
  • Specifičnosti postupanja organizacija privatnog sektora – prikaz Idealnog sistema obrade
  • Šeme obrade eRačunovodstvenih isprava u računovodstvenim sektorima i računovodstvenim agencijama
  • Modeli integracije informatičkih sistema sa Informacionim posrednicima u organizacijama privatnog sektora

4) Procesi prijema, obrade i arhiviranja eDokumenata

  • Uslovi i primeri prijema, slanja, obrade i arhiviranja eFaktura i drugih elektronskih poslovnih dokumenata
  • Mogući načini integracije računovodstvenih i ERP softvera sa sistemima obrade eFaktura – ePisarnica, eDelovodnik, eAdministracija i eArhhiva
  • Uputstva za izradu rešenja opšte digitalizacije obrade poslovne dokumentacije
  • Bezbedne metode i uslovi arhiviranja i zaštite elektronskih poslovnnih dokumenata.

5) Pitanja i odgovori

Način realizacije, kotizacija i popust:

Nastavu možete pratiti, po sopstvenom izboru, u našoj nastavnoj sali ili on-line putem ZOOM platforme.

1. Za prisustvo u nastavnoj sali, kotizacija iznosi 11.500 (+PDV) i obuhvata nastavu, nastavni materijal, direktno interaktivno učešće u predavanju i posluženje u pauzama.

2. Za učešće na nastavi putem ZOOM platforme kotizacija iznosi 10.500 (+PDV). Nastava se prati u realnom vremenu, zajedno sa učesnicima koji su fizički prisutni u sali. Pitanja se postavljaju putem chat-a, a predavači će na njih da odgovore nakon pauze ili na kraju predavanja.

Obe grupe učesnika slušaju nastavu u isto vreme!

  • Za brze uplate odobravamo 5% popusta. Za više učesnika iz iste organizacije, odobravamo dodatne popuste.
  • Obrazac prijave možete preuzeti ovde. Popunjenu prijavu poslati na balkanskisavetbg@gmail.com

Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju: 011/6558305 ili 064/8213322